مشاوره بازاریابی اینترنتی و اهمیت آن و رشد روزافزون کسب و کار های اینترنتی سبب شده تا صاحبان کسبوکارها خطر عقب ماندن از رقبایشان را بیش از گذشته درک کنند. یک مشاور بازاریابی اینترنتی میتواند خدمات زیادی به شما ارائه دهد تا در کمترین زمان به بهرهوری به مراتب بالاتری از روشهای سنتی برسید. زمانی که شما قصد تصمیمگیری درباره رویکردهای بازاریابی دیجیتال خود را دارید، وقتی که به مشکلی در پیادهسازی ابزارهای بازاریابی خود برخورد کردهاید، یا اصلاً میخواهید کمی بهتر مسیر دیجیتالی که پیش رویتان است را بشناسید، آن وقت است که خدمات مشاوره دوست داران من میتواند برای شما مناسب باشد.
چرا باید از مشاور بازاریابی اینترنتی استفاده کنیم؟
- یک مشاور بازاریابی آنلاین تخصص و تجربه بیشتری نسبت به شما دارد.
- مشکلات کسبوکار را سریعتر و قبل از بحران تشخیص داده و بهتر حل میکند.
- مشاور بازاریابی اینترنتی وضعیت رقبا را برای شما تحلیل میکند.
- مشاور دهها مورد از کسبوکارهای مشابه شما را بررسی کرده است.
- هزینههای بازاریابی و تبلیغات را برای شما بسیار کاهش میدهد.
- هزینههای ناشی از سعی و خطا شخصی را کاهش میدهد.
مزایای دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی
- هزینه پایین بازاریابی اینترنتی نسبت به بازاریابی سنتی
- بازگشت سرمایه (ROI) قابل توجه نسبت به همه روش های بازاریابی
- دایره وسیعی از اطلاعات در سنجش عملکرد (شما به سادگی می توانید میزان بازخورد و بازدید یک بنر تبلیغاتی آنلاین را رصد و عملکرد خود را در بازاریابی دیجیتال بررسی کنید، ولی در مورد تبلیغات تلویزیونی، پوسترها یا بیلبوردهای تبلیغاتی شهری و جاده ای چنین امکانی وجود ندارد)
- سهولت در تصحیح (به نظر شما ویرایش یک پست اینستاگرامی یا یک مقاله در سایت ساده تر است یا 1000 تراکت چاپ شده؟)
- بالا بردن شانس موفقیت و توسعه برند و قابلیت برندینگ
- قابل اشتراک گذاری (در دنیای دیجیتال یک ویدیو، خبر، عکس یا … در کمترین زمان ممکن همه گیر و وایرال می شود.)
- هدف قرار دادن دقیق مخاطبان دلخواه (آیا مخاطبان شما نوجوانان هستند؟ شاید به دنبال مشتریانی هستید که به سلامت خود اهمیت می دهند؟ یا حتی ممکن است مشتریان شما کسانی باشند که مالک خودرو هستند! در بازاریابی اینترنتی احتمال اینکه بتوانید مخاطبان ایده آل خود را هدف قرار دهید به مراتب بیشتر است.)
- ارتباطات جهانی در بازاریابی اینترنتی (اگر به دنبال صادرات یا ورود به بازارهای خارجی هستید بهترین گزینه استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ است.)
- تعامل مستقیم با مخاطبین (در حال حاضر مشتریان می توانند با یک ایمیل یا کامنت در شبکه های اجتماعی به سادگی با برند دلخواهشان ارتباط برقرار کنند!)
مشاور دیجیتال مارکتینگ حرفه ای کیست؟
مشاوران بازاریابی اینترنتی با تحلیل و بررسی کسب و کار شما و بازار هدف، با توجه به بودجه پروژه و زمان آن ، بهترین روش بازاریابی اینترنتی و آنلاین را برای رسیدن به اهداف ارائه می دهند.
بهینه سازی فرآیند های بازاریابی با هدف جذب مشتری در فضای آنلاین و افزایش فروش سازمانی از دیگر وظایف مشاوران دیجیتال مارکتینگ است. اما تمرکز اصلی مشاور دیجیتال مارکتینگ بر نوع سازمان، نیازها و اهداف کسب و کار وابسته است.
از دیگر خصوصیات یک مشاور حرفه ای بازاریابی اینترنتی:
- تسلط کامل به مباحث دیجیتال مارکتینگ
- آشنایی با انواع روش های دیجیتال مارکتینگ و چگونگی اجرای آنها
- انتخابگر بهترین استراتژی ها
- شناخت بازار هدف، مخاطبان و تقسیم بندی بازار
- ایجاد فرصت های جدید فروش برای کسب و کار
- ارائه پیشنهاد برای بهینه سازی تبلیغات و افزایش درآمد
- بهبود فرآیند برند سازی و ایجاد هک رشد برندینگ
- تحقیقات بازار مشتریان در فضای مجازی
- تحلیل و پیشنهاد کلید واژه های مناسب
- ارائه محتوای خوب برای مخاطب
- تدوین برنامه به کارگیری سئو
- طراحی و اجرای لندینگ پیج های جذاب
- تحلیل و سنجش میزان موفقیت سازمان در رسیدن به اهداف دیجیتال مارکتینگ
- تدوین برنامه جامع دیجیتال مارکتینگ
- تدوین برنامه بهبود سئو سایت
- آنالیز دقیق و تهیه گزارش از عملکرد سایت
- تحلیل فاکتورهای ماندگاری مخاطب در سایت
- آنالیز ساختار و سرعت سایت
- مدیریت بازاریابی محتوا
- مدیریت ویدئو مارکتینگ
- بهبود تعامل با مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی
- ارائه محتوای خوب برای مخاطب
- تدوین برنامه به کارگیری سئو
- مدیریت بازاریابی صوتی (پادکست)
- تدوین برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی
- مدیریت بازاریابی ایمیلی
- برنامه ریزی کمپین های دیجیتال مارکتینگ
- اجرای برنامه بازاریابی پیامکی
- تدوین برنامه جامع تبلیغات آنلاین
- تحلیل ورودی های وب سایت و تلاش برای جذب مشتری در فضای مجازی
- تشکیل باشگاه مشتریان آنلاین
- کنترل و بررسی فاکتورهای اعتبارسنجی سایت
- برنامه ریزی ریپورتاژ آگهی، گوگل ادورز و …
- بهبود تعامل با مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی
- ارائه محتوای خوب برای مخاطب
- تدوین برنامه به کارگیری سئو
- طراحی و اجرای لندینگ پیج های جذاب
- تحلیل و سنجش میزان موفقیت سازمان در رسیدن به اهداف دیجیتال مارکتینگ
- برنامه ریزی جامع بازاریابی در فضای آنلاین
- برآورد زمان و هزینه فرآیند دیجیتال مارکتینگ
- بازاریابی با کمک موتور های جستجو (سئو)
- بازاریابی شبکه های اجتماعی
- بازاریابی محتوا
- بازاریابی ایمیلی
- تبلیغات بنری
دلایل دیگران برای استفاده از خدمات مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
بررسی و آنالیز داده ها
توانایی تحلیل داده ها، به کارگیری ابزار گوگل آنالیتیکس برای سنجش میزان موفقیت کمپین های دیجیتال مارکتینگ و ارائه پیشنهادهای مناسب با بودجه و سایر شرایط سازمان برای بهینه سازی فرآیند دیجیتال مارکتینگ از مهم ترین ویژگی های مشاور بازاریابی اینترنتی است.
هدف گذاری هوشمندانه
همه فعالیت ها و وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ باید در راستای پیشرفت هدف اصلی شرکت انجام شود. به همین علت هدف گذاری درست و قابل دستیابی برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد. در شرایطی که مشاور دیجیتال مارکتینگ تجربه و تخصص لازم را نداشته باشد. با تدوین اهداف غیر واقعی و دور از دسترس، علاوه بر اینکه صاحبان کسب و کار را در دستیابی به اهداف سازمانی ناکام می گذارد، موجب نارضایتی مشتریان نیز می شود. به همین دلیل انتخاب اهداف هوشمند دیجیتال توسط مشاور دیجیتال مارکتینگ امری ضروری است.
شنونده خوب
یک مشاور بازاریابی اینترنتی این کاره! برای درک نیازهای کسب و کار باید شنونده ای با حافظه کامپیوتری باشد. ماهیت منحصر به فرد بودن کسب و کارها سبب می شود برای تحلیل و آنالیز مسائل زمان و توجه بسیاری صرف شود.
تصمیم گیری هوشمندانه
یکی دیگر از وظایف مهم و حیاتی مشاور بازاریابی دیجیتال، جمع آوری اطلاعات، تنظیم کردن آنها، بررسی داده ها و در آخر ارائه پیشنهاد و تصمیم گیری مناسب برای رسیدن به اهداف شرکت، اولویت بندی کارها و تعیین وظایف هر فرد در سازمان است.
مهارت رهبری
مهارت رهبری و برقراری ارتباط با مشتریان و افراد سازمان یکی از ویژگی های مشاور بازاریابی اینترنتی است. هیچ شرکتی علاقمند به همکاری با مشاور دیجیتال مارکتینگ غیر حرفه ای نیست.
چگونه بهترین مشاور بازاریابی اینترنتی مناسب خود را انتخاب کنیم؟
هنگام شروع همکاری به این نکته توجه داشته باشید که تخصص و تجربه مشاور سازمان شما با اهداف کاریتان هماهنگی داشته باشد. مشاور دیجیتال مارکتینگ ممکن است در یک یا چند حوزه گوناگون تخصص داشته باشد.
نظرات دیگران را در مورد مشاور دیجیتال مارکتینگ جویا شوید. ارزش ها و روحیه کار تیمی مشاور را بررسی کنید. سازمان به مشاور دیجیتال مارکتینگی احتیاج دارد که بتواند با همکاری تیم داخلی سازمان اهداف کسب و کار را محقق کند. همچنین روحیه کار تیمی برای آموزش پرسنل بازاریابی موثر خواهد بود.
دوست داران من در چه زمینه هایی می تواند کسب و کار دیجیتال شما را یاری دهد؟
- برندسازی و هویت تجاری سازمان
- طراحی و توسعه محصول و خدمات
- طراحی سایت
- طراحی فروشگاه اینترنتی
- طراحی لوگو و ست اداری
- طراحی پکیج های آموزشی
- تبلیغات اینترنتی
- تجربه کاربری
- سئو و بهینه سازی
- بازاریابی شبکه های اجتماعی
- تدوین برنامه بازاریابی دیجیتال
- تحلیل موقعیت فعلی کسب و کار در فضای آنلاین
- تدوین استراتژی و اهداف کسب و کار الکترونیک
- تحلیل و آنالیز رقبا در فضای وب
- تدوین برنامه زمانبندی تیم دیجیتال مارکتینگ سازمان
- تنظیم کمپین های بازاریابی دیجیتال
- تدوین استراتژی بازاریابی محتوا
- مشاوره بهبود فضای کسب و کار الکترونیکی
- ارائه گزارش دوره ای از فعالیت ها
ابزارهای بازاریابی اینترنتی کدام هستند؟
- بازاریابی توسط موتورهای جستجو (سئو)
- بازاریابی محتوا
- بازاریابی درونگرا
- بازاریابی ایمیلی
- بازاریابی موبایلی
- بازاریابی از طریق همکاری در فروش
- بازاریابی شبکه های اجتماعی
- تبلیغات بر اساس کلیک
- بازاریابی ایمیلی
- بازاریابی موبایلی
- بازاریابی از طریق همکاری در فروش
- اینفلوئنسر مارکتینگ
- تبلیغات بنری
- بازاریابی ویروسی دیجیتال
- تبلیغ مستقیم
- بیلبوردهای دیجیتال
- رادیو
- پادکست
- تلویزیون های اینترنتی
- وب سایت ها
- نرم افزارهای پیام رسان
- پیامک
استراتژی های دوست داران من به شرح زیر است:
بازاریابی محتوا : در این گام لازم است به اصول محتوا نویسی، هدف گذاری مخاطب، استراتژی محتوا، انتشار محتوا، تجزیه و تحلیل و گزارش گیری تسلط یابید. شما با تولید محتوای مناسب و هدفمند می توانید مخاطبان زیادی را به سایت خود جذب کنید.
سئو : محتوای تولید شده توسط شما به وسیله موتورهای جستجو و کاربران مورد ارزیابی قرار می گیرد.
اگر محتوای تولیدی شما مورد پسند موتورهای جستجو نباشد کاربران اصلا سایت و محتوای شما را نمی بینند. پس برای راه اندازی کسب و کارتان در فضای دیجیتال لازم است با اصول سئو ، کلمات کلیدی ، نحوه عملکرد موتورهای جستجو و الگوریتم های آنها ، سئوی داخلی و خارجی و … آشنا باشید.
بازاریابی شبکه های اجتماعی : شبکه های اجتماعی یکی از پایه های اصلی انتشار و ترویج محتوا هستند و حتی از نظر برخی ویژگی ها مزیت های بیشتری نسبت به محتوای وب سایت یا وبلاگ دارند.
اعمال نفوذ در شبکه های اجتماعی توسط افراد با مخاطب بیشتر صورت می گیرد. نکته قابل تامل در شبکه های اجتماعی آن است که هر کدام از آنها قوانین و روش کار مخصوص به خود را دارند. پست گذاری و جذب مخاطب در لینکدین با اینستاگرام یا توییتر متفاوت است.
بازاریابی ایمیلی : مفهوم مسیر سفر مشتری در دیجیتال مارکتینگ بیان می کند برای تحقق اهداف و فروش باید پیوسته با مشتری در ارتباط بوده و لحظه ای او را رها نکنیم. سیاست ها و مراحل بازاریابی ایمیلی و sms مارکتینگ و تکنیک های حرفه ای e-CRM برای درک همین موضوع است.
تبلیغات گوگل ادز : در کنار سئوی وب سایت می توان از تبلیغات کلیکی گوگل و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی بهره گرفت. این روش زود بازده از سئوی ارگانیک است و تلفیق این روش ها می تواند مثمر ثمر باشد.
گوگل آنالیتیکس : تجزیه و تحلیل اطلاعات با کمک ابزار گوگل آنالیتکس می تواند مشاور دیجیتال مارکتینگ سازمان را از فعالیت ها، کمپین های تبلیغاتی، درآمد، هزینه، سود و بازده مطلع سازد. اطلاعی از قبیل مخاطبان از کدام کانال ها جذب شدند؟ رفتار آنها در سایت چگونه بوده؟ هزینه و درامد هر مخاطب چقدر است؟ هر مشتری چه ارزشی برای سازمان دارد؟
طراحی و اجرای کمپین های تبلیلغاتی: برنامه ریزی و طراحی کمپین های تبلیغاتی از وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ است که با آگاهی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، بر جسب عملکرد رقبا، میزان بودجه و نوع کسب و کار ، بهترین ابزارها را انتخاب و در کنار هم چیدمان می کند.
استراتژی دیجیتال مارکتینگ : توانایی هدف گذاری و تدوین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، تحلیل رقبا و ترغیب مشتریان معمولا بر عهده مشاور دیجیتال مارکتینگ سازمان است که با دانش و تجربه خود نرخ تبدیل مشتری و شاخص های استراتژیک را بهبود بخشد.
تخفیف دهی و قیمت گذاری : اثربخشی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بر هنر مشاور دیجیتال مارکتینگ از تخفیف دهی و سیاست قیمت گذاری استوار است. یک مشاور خبره دیجیتال مارکتینگ می داند چه زمانی به چه میزانی و بر چه اساسی تخفیف دهد.
قیمت گذاری خیلی گران و یا ارزان هر دو به برند کسب و کاری شما آسیب می زند چرا که قیمت بالا مشتری را از خرید منصرف می کند و ارزان بودن کالا اعتبار و کیفیت را زیر سوال می برد.
دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از کانال های دیجیتال و اجتماعی به منظور ترفیع یک برند یا جذب مشتری است. در فضای رقابتی کنونی، دیجیتال مارکتینگ به عنوان روشی کارآمد، کم هزینه و قابل رصد نسبت به بازاریابی سنتی، به یکی از نیازهای ضروری کسب و کارهای بزرگ و کوچک تبدیل شده است.